KPSS, ÖYT, öğretim teknikleri, öğretim yöntemleri, Skinner, programlı öğretim, bilgisayar destekli öğretim, proje tabanlı öğrenme, konu anlatımı, ders notları,
PROGRAMLI ÖĞRETİM - SKINNER
• Skinner’ın davranışçı yaklaşımına bağlı geliştirilmiştir
• Öğretimin bireyselleştirilmesi ve tam öğrenme ilkeleri temel olarak alınmıştır
• Konular ünitelere ayrılır, pekiştireç kullanılır, öğretim bireyselleştirilerek hatanın en aza indirilmesi hedeflenir
• Skinner’ın ilkeleri; (KEBAAB)
• Küçük adımlar; ünite öğrenci tarafından kolayca öğrenilecek şekilde en küçük bilgi ve birimlere ayrılmalıdır
• Etkin katılım; öğrenme öğrenci tarafından gerçekleştirilmelidir. Bunun için ünitede bir alıştırma ve bu alıştırma ile ilgili bir soru bulunmalıdır
• Başarı; Sorular öğrencilerin yapabileceği düzeyde ve öğrenmelerle ilgili olmalıdır
• Anında düzeltme; öğrencinin verdiği yanıtın doğruluğu anında ona bildirilmelidir. Yanlış düzeltilmeden ikinci bilgiye geçilmemelidir
• Aşamalı ilerleme; bilgi basitten karmaşığa, kolaydan zora, somuttan soyuta olacak şekilde sıralanmalı ve aşamalı olarak ilerlemelidir
• Bireysel hız; öğrenci kendi ilgi ve yeteneğine göre, öğrenme hızını ayarlayabilmelidir. Öğrencinin başarısız olup sınıfta kalması söz konusu değildir
BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÖĞRETİM
• Öğrencinin kendi kendine öğrenmesini sağlayan bir yaklaşımdır
• Öğretmen rehber rolünde öğrenciler ise bilgisayar yazılımları ile etkileşim durumundadır
• Sınırsız tekrar olanağı sağlayarak kalıcılığı arttırır
Yararları
• Öğrenme hızı
• Katılımcı öğrenme
• Öğretim etkinliklerinin çeşidi
• Öğrenci performansının izlenebilmesi
• Zamandan ve ortamdan bağımsız olma
PROJE TABANLI ÖĞRENME
• Bir sorunun çözümünü kurgulama, planlama, uygulama ve sonucu gözlemleyip sunma olarak tanımlanabilir
• Bir ders senaryosu içerisinde birden fazla dersin öğrenme hedeflerini kapsar
• Öğretmen yardımcı, öğrenci ise özerk ve kurgulayıcıdır
• Esnek bir yapısı olan örnek olay veya diğer konularla ilişkili senaryo, öğrenci merkezli öğrenme ve küçük gruplarda birlikte öğrenme modelin temel öğeleridir
• Öğrenci problem çözümüne yönelik olarak düşünme, problem çözme, yaratıcılık, bilgiye erişim, sorgulama, uzlaşma gibi etkinlikler yapar
• Proje hedef değil, araçtır ve öğrenmenin ürün değil süreç boyutu önemlidir
• Öğrenciler; kendi ilgilerine göre bir konu seçer, kendi kaynak ve materyallerini bulur, gruplar halinde çalışarak kendi ürünlerini meydana getirirler
0 yorum:
Yorum Gönder